Tweede week - Maleisië - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Manon, Anne en Debora - WaarBenJij.nu Tweede week - Maleisië - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Manon, Anne en Debora - WaarBenJij.nu

Tweede week - Maleisië

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Manon, Anne en Debora

09 Februari 2014 | Maleisië, Malakka

Nieuwe week, nieuwe avonturen. Op maandag zijn we met de bus naar Malakka gegaan. Omdat we dan de grens overgingen van Singapore naar Maleisië, moesten we een paar keer de bus verlaten om onze paspoort te laten zien, te laten stempelen en om onze bagage te laten controleren of deze toch wel echt wapenloos en drugsvrij was..

Na drie uur zijn we in Malakka gearriveerd. We konden daar geen kaart krijgen van het dorpje en het was al 7 uur 's avonds! Een stadsbus bracht ons naar het centrum van de stad, waar wij zelf maar moesten uitzoeken waar we naartoe moesten. Gelukkig was er een heel aardige man, ook een backpacker die waarschijnlijk veel last had van psoriasis, die ons de weg wees. Hierdoor waren we al binnen tien minuten bij ons guesthouse Lavender.

In Lavender werden we ontzettend warm ontvangen en we mochten zelfs kiezen welke kamer we wilden: die met dubbele airco of die zonder. Nou, de keuze was snel gemaakt: dubbele airco.

Na een vrij onrustige nacht (lees: het bed van Debora en Manon kraakte enorm en ook de muziek buiten werkte niet echt mee aan een goede nachtrust), begonnen wij de dag met een boottocht op de rivier die door Malakka gaat. We zagen veel oude en nieuwe gebouwen en een heus pretpark. Dat pretpark heet Pirate Bay en de naam klinkt grootser dan het is: het park bestond uit drie attracties en het verwezenlijken hiervan kostte maar liefst 5.000.000 Ringgit (zo'n 1.000.000 euro). Dat was er niet aan af te zien. We zagen ook nog een hele grote hagedis of een komodovaraan of iets anders. Prijsvraag: Als jij weet wat voor soort dier we hebben gezien, nemen we het dier misschien voor je mee naar huis..

Na de boottocht hebben we langs de rivier gelopen, ergens wat gedronken en toen zagen we datgene waar wij de komende dagen erg veel gebruik van zouden maken: een zwembad! We hebben elke dag van deze verkoeling gebruik gemaakt.

In Malakka hebben we vooral gerelaxed en ons kleurtje bijgewerkt. Het is een klein stadje waar je veel al binnen één dag hebt gezien. Het is er overigens wel erg gezellig. Je hebt er Hello Kitty fietsen met lampjes, toeters, bellen, keiharde muziek en de chauffeur die je vervoert. Er zijn vele winkeltjes met goedkope spullen en je kan er goed eten. Kijk wel uit met oversteken, want er zijn vrijwel geen zebrapaden. Gelukkig hadden wij Debora, die gooit zich gewoon overal voor. Anne was trouwens wel de laatste dag in Malakka ziek, waardoor we de enige avond waarop we op stap zouden gaan met de mensen van de guesthouse moesten missen. Pluspunt: dat scheelde weer geld!

Gelukkig was Anne de volgende dag beter, waardoor we gewoon met de bus voor maar liefst 5 Ringgit (1 Euro) per persoon naar Muar konden. Daar kwamen we, helemaal bezweet door de backpack, de tocht naar het hotel en de felle zon, aan in ons luxe hotel met eigen badkamer! Heeeeerlijk!

Muar is niet groot, dus deze ene dag en twee nachten dat we hier waren, waren dan ook genoeg. We hebben vandaag veel gelopen en een moskee bezocht. We liepen daar gewoon naar binnen, niets aan de hand. Totdat er een man naar ons toe liep en zei dat we even moesten wachten. Hij kwam met drie boerka's aangelopen die wij aan moesten doen. Die stonden ons super goed! En ze waren super warm, dus heel lang bleven we daar niet meer. Verder nog wat gelopen, maar door de hitte verlangden we naar onze airco. We hebben dus vooral genoten van onze hotelkamer!

Morgen vertrekken we naar Kuala Lumpur waar we 8 nachten zullen blijven. Op naar de hoofdstad van Maleisië!

• 09 Februari 2014 - 15:00

Wim En Carla:

Hoi meiden,weer een heerlijk verhaal om te lezen.
    Wij en vele andere wachten al op jullie verslag.
    Print het ook uit voor de Oma's,die genieten er ook van!!!!!!!!!!
    Gezellig even FaceTime,het is fijn als wij jullie dan even zien,jullie zijn al lekker gekleurd.
    Een goede reis naar Kuala Lumpor en genieten!!!
    XXXXXXXXX voor jullie Wim en Carla

• 09 Februari 2014 - 15:13

Joke V Staalduinen:

hallo ook van mij weer een berichtje voor jullie ook leuk om te lezen dat jullie bericht woord gelezen .weer veel gezien en meegemaakt.en lekker warm dus goed smeren hoor. leuke fotos en maar weer genieten groetjes joke

• 09 Februari 2014 - 15:37

Merel:

Wat fijn! Weer een berichtje uit het verre oosten!
    Goed om te lezen da jullie het zo naar jullie zin hebben! Geniet ervan meiden!
    Kusje je grote zusje

• 09 Februari 2014 - 16:09

Marion Hekel:

Wat leuk om weer te lezen wat jullie mee maken. De bourka's staan best goed. Haha .wacht weer af op het volgende verhaal en foto's.

• 09 Februari 2014 - 16:10

Wim En Carla :

Hoi meiden jullie zien er fantastisch uit op de foto!!!!!!!!!

• 09 Februari 2014 - 16:15

Rob Hekel:

Die boerka's staan jullie goed :-) veel plezier!!!

• 09 Februari 2014 - 16:23

Nina:

Eindelijk weer een bericht!! Het ziet er super uit! Vooral de duckface en peace foto hahah.
    Heeel veel plezier daar nog xxx je kleine zusje

• 09 Februari 2014 - 20:23

Carlo En Nancy:

Hoi Meiden,

Ziet er supergezellig en mooi uit. Al hoewel we niet precies weten hoe het hagedisje heet willen we er wel graag een hebben. Leuk voor de jongens :).

Groetjes Carlo, Nancy, Luca, Ravi en Zico

• 09 Februari 2014 - 21:59

Joke En Peter V.d.Berg:

Hallo meiden, ziet er allemaal goed uit, vooral jullie drieën in boerka's. Fijn dat het jullie zo goed gaat, veel plezier en geniet van alles, tot horens. Peter en Joke

• 10 Februari 2014 - 15:29

Petra En Saar:

Hallo meiden super gaaf ik denk dat ik maar een weekje langskom super gezellig zo te zien en de
    boerka`s staan goed veel plezier en maak er weer een mooie week van liefs en dikke kus van ons xxx

• 10 Februari 2014 - 20:16

Bram En Nea:

Ha meiden leuk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat! Veel plezie in Kuala Lumpur.Bram Nea en de meiden

• 17 Februari 2014 - 17:03

Petra Van Staalduinen:

gaat het goed met jullie we hebben nog geen verslag gezien dus daarom vragen we of het goed gaat