Laatste week Vietnam en Singapore - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Manon, Anne en Debora - WaarBenJij.nu Laatste week Vietnam en Singapore - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Manon, Anne en Debora - WaarBenJij.nu

Laatste week Vietnam en Singapore

Door: Manon, Anne en Debora

Blijf op de hoogte en volg Manon, Anne en Debora

17 Maart 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Beste familie en vrienden,

Toen we in Ho Chi Minh City aankwamen, hebben we de stad een beetje verkend. We hebben een grote shoppingmall bezocht waar ze voor elk product het dubbele vragen, maar dat je uiteindelijk voor de helft van het geld mee kan krijgen. Toen we terugliepen naar Backpackers street, waar alles te doen is en waar ons hotel zit, kwamen we de Amerikaan tegen met zijn vriendin die we hebben leren kennen tijdens de Easyrider toer. We hebben lekker met hen een drankje gedaan en uiteindelijk vroeg hij ons mee uiteten op zijn kosten: en dan niet voor een goedkoop restaurant, maar voor de Sky Bar op The Financial Tower! We konden dat bod niet afslaan, dus 's avonds ontmoetten we hem bij die toren. We kregen cocktails van hem en vele hapjes, maar het meest indrukwekkend was toch wel het uitzicht op die toren. Echt super mooi! Om hem te bedanken hebben we hem maar een fles Dalat wijn gegeven, de lekkerste wijn van Vietnam.

De volgende dag hebben we een uitstapje gemaakt naar de Mekong Delta. Dat is het zuidwesten van Vietnam, waar de rivier de Mekong met een zijtak zich verbindt met de Zuid-Chinese Zee. Eerst zijn we naar de stad Can Tho geweest, waarbij we met een boot over de rivier voeren. Vervolgens gingen we naar een kokosfabriek. Zij maakten snoepjes met kokos en andere diverse smaken. Toen was het alweer tijd om naar ons homestay te rijden. Dat was nog zo'n 2 uur rijden. Bij aankomst waren we in the middle of nowhere uitgekomen en moesten we een heel klein jongetje volgen. Na een half uurtje lopen kwamen we uit op bij de buurthuis. Dit jongetje was 12 jaar en kon al erg goed Engels. In de avond hebben we ricepancake gegeten met springrolls, soort kleine loempia's. De homestay was erg primitief en we deelden onze kamers met andere mensen en beesten, maar het was zo gaaf om een keer mee te maken hoe de echte Vietnamezen in kleine dorpjes leven.

De volgende dag moesten we er vroeg uit, 6 uur ontbijten en half 7 liepen we weg. We liepen naar de rivier toe om in een bootje te stappen. Op naar de floating market waar de Mekong Delta zo speciaal om is. Daar hebben ze voor onze neuzen heerlijk ananas klaargemaakt. Hierna voeren we door naar een noodlefabriek. Hier lieten ze ons zien hoe noodles werd gemaakt. Daarna was het alweer tijd om te vertrekken, zo'n 4 uur rijden terug naar Ho Chi Minh.

De dag erna zijn we naar de Cu Chi tunnels geweest, erg indrukwekkend. De tourguide wist alles van de oorlog af en kon hierdoor veel vertellen. De oorlog van Vietnam duurde van ... Tot ... . In de tunnels leefden ze, ze hadden eetkamers, slaapkamers etc. Echt ongelooflijk. Er zijn vele slachtoffers gevallen en dat kan je vandaag de dag nog zien. De bommen met asian orange hebben dit veroorzaakt. Hierdoor worden er, zelfs na drie generaties, nog steeds misvormde mensen geboren. De mensen met een verminking van de bommen kon de staat niet meer financieren en dus mogen deze mensen geen kinderen meer krijgen. Er is wel een fabriek opgezet waar deze mensen kunnen werken op niveau.

Toen brak onze laatste dag aan in Ho Chi Minh City, hiervan moesten we genieten. Daarom hebben we er een echte meidendag van gemaakt. We zijn wezen shoppen, onze teennagels laten lakken en hierna luxe dineren. Nog een ding dat we moeten vermelden: in het straatje richting ons hotel stonden twee kraampjes waar ze de lekkerste smoothies maken van de wereld! En dat voor maar 80 eurocent! Je mocht zelf kiezen welk fruit je erin wilde hebben. Wat een smaaksensatie! We hebben er elke dag wel een op!

Op naar Singapore.
Aangekomen in Singapore, om 12 uur 's middags was het erg spannend voor Manon. Robin zou om 13:34 landen en ze zouden elkaar weer voor het eerst sinds zes weken zien. En wat was het toch leuk om de twee tortelduifjes herenigd te zien worden :) Hierna zijn we richting ons hostel gegaan. Dit hostel is wel de slechtste die we hebben gehad, terwijl we in Vietnam nog goedkopere hadden! Gelukkig hoeven we maar twee nachtjes te slapen hier, om zo onze reis in Australië met z'n tweeën voort te zetten!

Foto's volgen morgen!

• 17 Maart 2014 - 17:52

Martine En Dennis:

Hee meiden,

Leuk om weer wat te lezen! Zo te horen zouden jullie nog wel 3 maanden weg kunnen blijven.
    Maar jullie zijn nu op de helft toch?
    Heel veel plezier in Australië. En Manon en Robin ook samen natuurlijk!

Liefs Dennis en Martine

• 17 Maart 2014 - 18:25

Joke V Staalduinen:

Hoi meiden weer een super leuk verhaal en weer veel meegemaakt en ja ook bij jullie vliegen de weken om voor al als je het naar je zin hebt.
    Ben weer benieuwd naar het volgende en dan met zn 2e australie zo als ik lees
    spannend hoor veel plezier
    groetjes en vergeet de foto s niet haha
    Joke

• 17 Maart 2014 - 18:59

Wim En Carla:

Hoi Meiden
    Weer van alles mee gemaakt en veel gezien.
    Wij wensen Robin en Manon een fijne vakantie in Japan
    Ja Anne en Debora jullie reizen verder naar het mooie Australië,
    en dan in een busje waar je zelf moet rijden en in kan slapen ook weer
    wat nieuws.
    Het links rijden maar het went snel zeggen ze hou je daar wel aan de snelheid!!!!
    Heel veel plezier allemaal dikke kus van ons

• 18 Maart 2014 - 10:24

Nancy Bolders:

Hallo meiden,

Wat maken jullie toch mooie dingen mee! Kan die Amerikaan jullie niet elke dag meenemen. Dat is pas goedkoop maar luxe eten. Wij wensen jullie nog een geweldig mooie reis in Australie en zijn blij dat onze tortelduifjes weer bij elkaar zijn. Jullie natuurlijk ook nog een mooie tijd samen in japan.

Veel plezier en nu tot snel.

Dikke kus van Carlo, Nancy en de jongens.

• 18 Maart 2014 - 10:59

Petra:

hallo meiden

wat een belevenissen hebben jullie weer meegemaakt echt top
    leuk dat de tortelduifjes weer bij elkaar zijn
    goede reis naar australieen geniet ervan want nu gaan we ook weer aftellen

dikke kus petra en tot snel weer berichtxxx

• 18 Maart 2014 - 11:24

Aad En Corrie Vd Burg:

Hallo meiden,

Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt.
    Veel plezier in Australië, de laatste maand alweer, het gaat zo snel.

Groetjes Aad en Corrie

• 18 Maart 2014 - 22:07

Coby:

En ook aan de reis door Azie komt een eind. Wel een hele gave ervaring zo te lezen. We zijn erg benieuwd naar het verslag over Australie, want daar zijn wij nog niet geweest.
    Geniet van elke dag!

• 18 Maart 2014 - 22:38

Cynthia:

Jeetje zeg, wat maken jullie een hoop mee op deze o zo mooie reis. Straks met z'n tweeen verder maar nu nog even een paar dagen met 4. Australie zal ook de nodige mooie belevenissen gaan brengen maar dit hebben jullie vast in de pocket!! Veel plezier weer met het vervolg..

• 18 Maart 2014 - 22:51

Wim En Carla:

Hoi meiden waar blijven de foto's??
    Zijn best benieuwd
    Vandaag natuurlijk gereisd naar het mooie Australië
    En Robin en Manon naar Japan
    Lekker van genieten

• 19 Maart 2014 - 17:23

Bram En Nea:

Hoi meiden heel veel plezier in Australie,weer een nieuw land om te ontdekken!! Liefs Bram , Nea en de meiden