Anne en Debora in Australie - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Manon, Anne en Debora - WaarBenJij.nu Anne en Debora in Australie - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Manon, Anne en Debora - WaarBenJij.nu

Anne en Debora in Australie

Door: Debora

Blijf op de hoogte en volg Manon, Anne en Debora

13 April 2014 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we wat rustiger aangedaan, in de ochtend een afscheidscadeau gemaakt voor de Duitse meisjes en onze reis uitgezocht. Hierna zijn we Albany wezen verkennen. Eerst naar de Natural Bridge en een gap waar we mooie uitzichten zagen. En hierna door naar de blowhole geweest alleen de zee was te rustig om het water te zien uitspatten. Hierna hebben we Albany de stad verkent. En nog leuke kleren gekocht.
In de avond hebben we een bbq gehouden en nog even wat gedronken.

De volgende dag namen we afscheid van de meiden en reden wij door naar Wave Rock. (Een heel eind rijden, zo'n 7 uur met kleine stops ertussen). Wave Rock was heel erg mooi, en daarna op een van de bergen een super uitzicht gezien. Hier hebben wij ook overnacht en nog twee andere Nederlanders tegengekomen die onderweg waren naar Albany.

Nu was het weer tijd om naar een zoutwater meer te gaan. Onderweg zagen we er veel, alleen omdat het hier heel lang niet geregend heeft zijn alle meren opgedroogd. Zo ook het meer van Lake Grace, wat heel erg mooi zou moeten zijn. Maar we waren niet getreurd want het was alsnog en spectaculair uitzicht. Hierna reden we door naar Esperance. Hier hebben we de stad verkent en op het wel bekende Twilligt Beach gelegen. Ontzettend mooi strand! Hierna op naar onze camping The Yabby Farm. Dit was een hele sfeervolle camping waarbij overal accessoires stonden. Helaas waren hier niet zoveel mensen.

We krijgen een beetje ritme, om 8 uur stonden we weer fris en fruitig. Eerst even het dorpje om een hartig taartje te bemachtigen en daarna de Watertank bijgevuld, tanken en boodschappen gedaan. Helemaal klaar voor de Nullarbor Plain. Helaas was het vandaag niet zo zonnig dus op naar de Pink Lake, alleen toen we er aan kwamen was er geen water meer... (Dus ook niet roze) we zagen alleen het zout. Natuurlijk ook een mooi uitzicht. We hebben besloten om toch al een stuk naar Norseman te rijden omdat we niet naar het strand konden. Onderweg kwamen we nog een dierenpark tegen met heel veel vogels en allerlei andere dieren zoals kangeroe's, emo, alpaca etc. Erg leuk, hierna reden we verder naar onze volgende camping. Voor het eerst hebben we regen gehad... Wel even wennen!

Vandaag beginnen we aan de Nullarbor.. Best wel een beetje spannend, iedereen zei elke keer overal tanken hè of ga je die weg doen. Maar eigenlijk valt het tot nu toe mee, we zijn nu geëindigd bij mandurah en moeten nog ongeveer 600km. Morgen zien we iets meer, dit omdat je bij meerdere plekken kon bezichtigen maar bij alles moest je 4wd hebben. Dat hebben we niet.
Wat wel een groot avontuur bleek te zijn de WC. Toen we arriveerde zagen we een klein wc'tje. Maar eenmaal binnen leek het een beestenplek te zijn. Echt, overal vliegen en andere beestjes. Heel vies.. Maar toen moesten we nog lachen omdat we nog niet nodig moesten. Eenmaal avond moesten we er ons aan wagen, ze hadden ons nog even gewaarschuwd voor slangen. En toen hebben we in het wild geplast waarbij we niet verder dan onze camper durfde.

De volgende dag zijn we snel opzoek gegaan naar een toilet. Gelukkig vonden we die snel naast de weg. Hierna kwamen we ongelooflijke uitzichten tegen. Hier hadden we nog zo'n drie tussenstops van. Vandaag zo'n 600 km afgelegd. We bleven slapen in Penon. Dit hebben we gedaan omdat je al je fruit en groente in moet leveren bij de checkpoint.En toevallig hadden we veel fruit gekocht, dus nu alles opgegeten zodat we morgen veilig over de checkpoint kunnen. Op deze camping is overigens zeer goede toilets en douches!

Op naar de checkpoint, dit was eigenlijk heel suf. Ze vroegen of we fruit en groente bij ons hadden en toen we zeiden dat we alles op hadden gegeten keek hij met een blik in de koelkast en toen konden we verder rijden. Op naar ceduna, hier eerst naar een toeristeninformatie en vervolgens eerst naar Smokey Bay. Daar bleek een mooie jetty te zijn. Toen we hier aankwamen waren een aantal mensen aan het vissen op krabben. Deze mochten wij onverwachts vasthouden! Ze waren blauw en paars, erg mooi. Ook hebben wij hier velen pelikanen gezien en andere mooie eenden. Pelikanen kregen van een omstandiger stukjes vis die ze aan het schoonmaken was, erg bijzonder. Vooral omdat we er niets van verwacht hadden. Zo vriendelijk allemaal. Hierna op naar Streaky Bay, weer een jetty bezocht en hierna naar de camping in de buurt. Even op het strand gelegen en aan de praat geraakt met meerdere mensen.
Na het koken wilden we graag een ijsje, toen we terug kwamen stond er een tas voor onze camper. Toen wij erin keken zaten eieren, rijst, koekjes en een citroen erin en een adres. Bleek het van een hele aardige mevrouw te zijn waar we even mee stonden te praten. Zij woont net onder Melbourne, dus als we die kant opgaan mogen we bij haar eten! Dat slaan wij natuurlijk niet af.

Vandaag was het in de ochtend een beetje bewolkt, dus wilde we graag naar Port Lincoln rijden, natuurlijk nog een aantal mooie tussenstops en jetty's bekeken. Morgen is mijn verjaardag alweer, wat gaat de reis snel!

In de ochtend heeft Anne een lekker eitje gemaakt en daarna zijn we naar de stad Port Lincoln gegaan, daar hebben we even rondgesnuffeld en lekker wat gegeten en taart gekocht. Bij een verjaardag hoort taart. Hierna doorgereden naar Whyalla, hier nog even leuke dingen geshopt en heerlijk gegeten. Om het af te sluiten een biertje op de footballclub (hier overnachten we ook)

De volgende morgen toen we aan het eten waren kwam een aardige vrouw langs(daar hadden wij gister even mee gepraat) ze had lekkere Australische koekjes voor ons. En ze waren lekker!
Nu wilden we graag door naar Port Augusta, hier de rode Cliff bekeken en door de botanische tuinen gereden.

Nu rijden we door naar Adelaide. Wel even rustig aan omdat ze zeiden dat het slechter weer werd. En vandaag scheen de zon nog dus we lagen op het strand.

De eerste dag naar Adelaide was heerlijk. Even rondgesnuffeld en lekker wat gedronken en natuurlijk wat musea's bezocht . De dag erna naar de dierentuin en ook nog naar een aantal wijnproeverijen geweest. We konden het natuurlijk niet laten om zulke lekkere wijnen ook te kopen.

Hierna zijn we doorgereden naar Kingston, hier is een tractor museum. Met vele vintages tractors. Deze nacht sliepen we ontzettend dicht bij het strand. Helaas was het totaal geen strand weer vandaag.

De volgende dag reden we door naar coonawara, hier was een klein festival genaamd "after dark". Het was heel erg gezellig, wijn races hielden ze hier en je kon natuurlijk genieten van alle lekkere wijnen. Ook veel mensen hier ontmoet!

Inmiddels zijn we gereden naar Hamilton, een klein plaatsje maar inmiddels is het weer wel een stuk beter geworden. De zon komt af en toe door de bewolking heen. Maar het weer wordt weer beter zeggen ze!

Tot over twee weken!

P.s. Het vorige bericht was van onze vriendin Manon die met Robin in Japan zitten.

• 13 April 2014 - 09:45

Joke V Staalduinen:

Hallo Debora en Anne

Zo dat is weer een heel lang verhaal
    Weer heel veel gezien en gereden en meegemaakt
    Leuke fotos hebben we ook een beetje idee hoe het daar is
    Nogveel plezier verder genieten
    Groetjes Joke

• 13 April 2014 - 17:01

Nicoline En Peter:

he Anne en debora

Debora allereerst gefeliciteerd nog met je verjaardag!
    Fijn te lezen dat jullie ook genieten australie is ook een mooi land en met vriendelijke mensen.
    Maak er nog iets mooi's van de komende twee weken!
    Groetjes peter en nicoline (tot aan het ontbijt in italie :-) ;-) )

• 14 April 2014 - 10:49

Marion Hekel:

Weer een fantastische reis hebben jullie af gelegd. Leuk om te lezen. Maar ook voor jullie schiet het op. Heel veel plezier in de laatste weken. Gr marion

• 14 April 2014 - 23:30

Wim En Carla:

Hoi Meiden
    Weer veel gezien en gereden,mooie foto's
    En Debora je verjaardag in Australie 25 geworden thuis was het wel raar
    dat je er niet was.
    Wim had de mooiste post voor zijn verjaardag van jouw.
    De reis gaat al op schieten en dan Trouwen Dennis en Martine Geweldig heb je er al zin in!!!
    Nou Anne hier ook even een groet aan jouw en nog even genieten
    Veeeeeeeel plezier nog Dikke Kus XXXXXX

• 16 April 2014 - 17:14

Martine:

Hee meiden!!
    Jeetje wat maken jullie veel mee zeg!!! :) goed dat jullie alles zo blijven opschrijven want anders vergeet je de helft. Jammer dat de meren droog waren. Dat was vast mooi geweest. Maar zo te lezen maken jullie overal wat leuks van ;) neem nog maar een wijntje op de reis want het duurt niet lang meer of jullie staan weer op Schiphol.
    Liefs x Martine

• 16 April 2014 - 19:14

Peter En Joke Vd Berg:

Mooi verhaal, veel gezien en vele kilometers gereden, stoer hoor meiden!!!!!!
    Neem een lekker wijntje dan doen wij het ook.
    Nog heel veel plezier en doe voorzichtig deze laatste week
    Groet van ons.

• 16 April 2014 - 20:15

Coby:

Ik vond het al zo vreemd, het verslag over Japan. Wij dachten wat hebben jullie weinig te vertellen gehad over het o zo gave Australie, maar nu begrijpen we het en hebben jullie juist heel veel gezien en te vertellen en was het vorige verslag van anderen. Beetje verwarrend!
    Maar jullie worden al echte kilometervreters met al die grote afstanden, maar dat is Australie, daar moet je ruime tijd voor uittrekken. En die tijd gaat snel, heel snel. Te bedenken dat je over twee weken weer thuis bent en dan op 10 mei getuige mag zijn van je grote broer. Ook weer leuk om naar uit te kijken. Wij in ieder geval wel.
    Kusjes van ons en tot gauw.

• 16 April 2014 - 22:15

Vriend Anne, Vriend Debora :

Zo dames,
    Zo te lezen hebben jullie het heerlijk. Geniet nog even van de laatste twee weken, Voordat jullie het door hebben is het helaas al zover

• 17 April 2014 - 10:49

Aad En Corrie Van Den Burg:

Hallo meiden,

Wat genieten jullie toch, maar nu gaat het toch opschieten, nog een paar weken en dan weer terug naar Nederland.
    Tot ziens in 's-Gravenzande.

Tags: a