Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Manon, Anne en Debora - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Manon, Anne en Debora - WaarBenJij.nu

Australie

Blijf op de hoogte en volg Manon, Anne en Debora

25 Maart 2014 | Australië, Perth

Bedankt voor jullie berichten,

Wij kwamen erg laat aan in Australië. We moesten een taxi nemen naar ons hotel, maar omdat het hier veel duurder is dan in Azië wilden wij wachten op andere mensen om de rekening te delen. Na heel veel vragen, ging iedereen de andere kant op. Maar er kwam nog een jongere man aan. Toch even vragen, en ja hoor hij ging dezelfde kant op. Na even gekletst te hebben in de taxi gaf hij ons geld om zijn deel te betalen. Dat was maar liefst 50 dollar. Uiteindelijk konden we het hele bedrag daarmee betalen. Een goed begin van de vakantie.

De volgende dag hebben we eerst even uitgeslapen en daarna de stad verkent. We hebben een stadstour gemaakt door Perth. Daarna lekker gegeten en vervolgens weer richting het hotel.

Vandaag mochten we de camper ophalen. We konden een stuk met de bus, en de rest moesten we lopen. Niet gedacht dat het zover lopen was maar halverwege kwamen we Hana en Carol tegen. Zij haalden ook vandaag een camper op, na een half uurtje lopen met zijn vieren kwamen we bij Apollo aan.
We kregen een kleine update van onze camper. Nou dat was geen kleine upgrade, onze auto is nu 4 a 5 meter! Er zit een douche en een WC in, televisie kookplaat en natuurlijk een groot bed. Wel even wennen met rijden, het links rijden, een automaat en dat hij zo groot is. Maar na een paar dagen rijden went alles.

Diezelfde dag zijn we naar de supermarkt gegaan en alles ingeruimd. Daarna reden we naar een camping. Hana en Carol waren naar Perth gegaan en we dachten die zien we niet meer. Maar aangekomen bij de camping kwamen hun ook aan. Dat was gezellig, even een wijntje met ze gedronken en we wilden dezelfde kant op, hierdoor leek het ons leuk om met zijn vieren verder te reizen.

We hadden overnacht in Fremantel, maar nog niet de stad gezien. We hebben de markt bekeken en een lekker kopje thee gedronken. Hierna zijn we doorgereden naar Busselton en even op het strand gelegen. Daarna hebben we een heel stuk gereden, we zochten naar een gratis parkeerplek waar we konden overnachten. Helaas was er niemand, dus reden we verder.
Het was erg donker en zagen al kangeroe's zitten langs de kant van de weg. We hebben het allemaal zonder schade gered en zijn aangekomen op de camping.

In de ochtend werden we vroeg wakker en hadden een druk schema. Eerst wilden we naar een Jetty(pier). Deze was lang en had een mooi uitzicht. Helaas geen dolfijnen of walvissen gespot. Hierna reden Anne en Debora door naar Cape Naturaliste en hebben we een rondje om de vuurtoren gelopen. Daarna een klein stukje verder gereden om van een prachtig uitzicht te genieten onder een genot van een drankje. Daarna zijn we naar Dunsborough gereden. Hier even een overheerlijke chocomelk gedronken en even van het internet mogen genieten. (dat hebben wij hier nauwelijks) hier hadden we met Hana en Carol afgesproken, boodschappen gedaan voor de bbq en hierna doorgereden naar een chocolade proeverij en nog twee wijnproeverijen.

In de ochtend zijn we naar Margret river geweest. Een leuk klein stadje waar toevallig een markt was. Daarna zagen we een Fudgefabriek geweest waar we alle lekkere dingen mochten proeven. Hierna zijn we naar een ontzettend mooi strand geweest die aansloot op de Margret river. Mooie witte stranden met zo helder water weer. Prachtig.
Debora is ook nog even naar de commet Caves geweest, heel mooi en een beetje eng. Bijna niemand was in de grot dus je liep in het donker met een klein lichtje. Zeer zeker wel de mooiste die we gezien hebben. Hierna nog even naar een wijn proeverij en daarna door naar de volgende camping.

In de ochtend zijn we naar het dorpje Augusta geweest. Hier kwamen wij een markt tegen en even rondgesnuffeld. Ook zijn we naar een plaatselijke Fudge fabriek geweest. En daarna zij. We een stukje wezen rijden richting het volgende plaatsje.

Onderweg uiteraard naar een wijnproeverij geweest en daarna reden wij naar de Big Brooke Dam" daar verwachtte wij een hele grote dam, maar hij was heel erg mini. Wel heel mooi meer en hier moesten we uiteraard ook even zonnen. Maar eerst reden we langs een boom waarbij je omhoog kon klimmen. Anne en Carol hebben de top gehaald, de anderen hebben gekeken hoe zij het deden. Daarna zijn we een eind wezen rijden richting Pemberton. Zo konden wij morgenvroeg de Tree Top Walk doen.

We zijn met zijn vieren wezen uiteten in een plaatselijk restaurant in Pemberton. Hierna nog 20 km in het donker door gereden en onderweg kwamen we een kangoeroe tegen. Onze eerste in levende lijven. We zijn allemaal heel aangekomen op de camping.

De volgende dag stonden we vroeg op, om de zonsopgang te zien... En om op het strand te ontbijten. Heerlijk was dat, daarna zijn we naar de Valley of Giants geweest. Om hier al het pracht te zien. Hier zie je vooral grote dikke bomen, waarbij je soms er doorheen kan lopen. Hierna zijn we we naar de Tree Top Walk gegaan. Dat was een mooi uitzicht zo tussen de bomen en we hebben daar nog even gewandeld. Vervolgens zijn we naar de Elephants Rocks gegaan. Wij konden daar niet echt een olifant uit opmaken maar het was daar fantastisch. Hier hebben we even gezwommen en gelegen. Toen was het tijd om te vertrekken naar Albany. Vanavond gaan wij pannenkoeken eten (zelfgemaakte) en hebben we een film gehuurd die we vanavond gezellig met zijn vieren gaan kijken.

Bedankt voor het lezen weer en werkte ;)
Wij liggen goed hier in de zon;)

xx

• 25 Maart 2014 - 14:37

Marion Hekel:

Zo te lezen zien jullie veel in australie. Leuk om jullie ook nog te volgen. Goede reis verder. Gr.marion

• 25 Maart 2014 - 15:35

Joke V Staalduinen:

Zo meiden weer een heel gaaf verslag jullie zien weer veel en spannend rijden in de camper in het donker haha en niet te veel wijnproeverijen anders gaat het rijden niet goed.
    Nou veel plezier maar weer en ja hoor wij werken wel
    Groetjes Joke

• 25 Maart 2014 - 17:14

Wim En Carla:

Heerlijk wat een verhaal en zo te lezen is het Geweldig
    mooi land. Staat nog op onze verlanglijstje.
    Jullie zijn wel knap om met zo'n grote bus te rijden!!
    Best luxe en niet voor betaald
    Ga met elkaar genieten van al de mooie dingen die jullie nog gaan zien en dan
    nog van die prachtige natuur.
    Doe voorzichtig en hier schijnt ook de zon nog wel een beetje koud.

Dikke knuffel voor jullie

• 25 Maart 2014 - 17:20

Wim En Carla:

Wij willen graag een paar foto's van jullie en van de camper
    XXXX

• 26 Maart 2014 - 10:30

Petra:

hallo meiden

wat een leuk verslag wat maken jullie een hoop mee geweldig
    leuk zo je eigen vervoer
    geniet er van en tot het volgende verslag

dikke kus voor samen liefs petra en de meiden

• 26 Maart 2014 - 14:13

Agnes :

Wat maken jullie een leuke dingen mee. Geweldig zo met een camper op reis. Veel plezier en tot de volgende update!
    Groetjes Agnes en Albert

• 26 Maart 2014 - 15:16

Mara Van Den Berg:

Hao meiden,

Wat een gave reis zin jullie aan het maken. Heel wat mooie dingen gezien.
    Gave camper hebben jullie lijkt me helemaal geweldig om zo op reis te zijn.
    Geniet er maar lekker van en wat gaat de tijd toch snel.

Veel plezier groetjes Henk en Marja van den Berg

• 27 Maart 2014 - 22:25

Joyce Van Staalduinen:

He nicht,

Heb zojuist de laatste verhalen even gelezen, Jullie maken heel wat mee, gaaf! En die camper wat groot zeg, kan me voorstellen dat het even wennen was.
    Geniet er nog even van en voor volgende week alvast een fijne verjaardag;)

Xx Joyce van Staalduinen

• 29 Maart 2014 - 18:21

Wendy:

He Deb,

Gaaf om het verslag weer te lezen. Jullie maken echt een hoop mee en wat een mooie foto's. Ik ben benieuwd naar alle overige foto's.

Wat leuk dat jullie die andere meiden tegen kwamen bij het ophalen van de camper. Goed dat je met die camper kan rijden. Ik ben benieuwd hoe mij dat over een paar weken af gaat in Amerika :D.

Heerlijk een chocoladeproeverij en een wijnproeverij. Dat is ook genieten.

Heel veel plezier nog in Austrailië!!!

X Wendy

PS: bedankt voor je kaart.