Week 4 - vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Manon, Anne en Debora - WaarBenJij.nu Week 4 - vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Manon, Anne en Debora - WaarBenJij.nu

Week 4 - vietnam

Door: Manon, Anne en Debora

Blijf op de hoogte en volg Manon, Anne en Debora

28 Februari 2014 | Vietnam, Hanoi

De aankomst in Vietnam was geweldig, ontzettend vriendelijke mensen. Enige minpunt was dat het iets kouder was dan in Maleisië, dus we moesten een dikke trui en vest aan.

We werden hartelijk ontvangen in ons hostel, prachtige kamers en nog een heerlijk ontbijt gehad. Dat begint al goed. Hierna probeerden we de bedden gelijk uit, want we waren moe van de vlucht en een nacht op het vliegveld in Maleisië. Na ons dutje gingen we vervolgens de stad verkennen. We dronken thee in een poppenhuisje, alles was er zo klein! Maar erg lekker. 's Avonds hebben we tijdens het eten nog genoten van Vietnamese muziek.

De volgende dag zijn we de tempels van de literatuur gaan bekijken, hierna naar het Ho Chi Minh paleis en een rondje door zijn tuin gelopen. Daarna zijn we teruggegaan naar de stad en hebben we gegeten bij een echte aanrader, Highway 4. Vooral Anne was gek op de 'porc with coconut'. Ze droomde hier zelfs over en inmiddels heeft ze het recept gekregen van de chef. Dus dat wordt proeven bij huize Anne na de vakantie.

Ook zijn we naar de Perfume Pagode geweest, eerst twee uur rijden maar de tijd ging zo snel. In de bus zat een gezin uit Mexico, de man vond alles 'amazing' en had al veel gereisd. Zeer zeker leuk om alle verhalen te horen. Hij heeft een hotel in Mexico, dus daar gaat onze volgende reis heen ;) we waren erg welkom! Ondertussen waren we op de plek gearriveerd, we vaarden met een boot naar de pagode. Hier konden we een wens doen, wat wij uiteraard deden. Wensen om van te dromen!

Zaterdag was het zover om naar Halong Bay te gaan, in de bus werd gevraagd of wij een free upgrade wilden. Dat wilden wij zeker wel! Anders zaten wij met zijn vijven op één boot. Dat is wel leuk, maar een beetje socializen is natuurlijk nog leuker. Onderweg hadden we een lekke band gekregen, het laatste stukje werden we met een taxi gebracht. Toen zagen wij de boot. Wooooowwww, zo mooi, zo luxe, zo prachtig: jacuzzi en verwarming in de wc-bril! Alles wat we niet nodig hadden, hadden we! Na een hele luxe lunch zijn we naar een vissersdorpje gegaan. 's Avonds zijn we gaan squid vissen. Zelf hadden we er geen een gevangen, maar een andere gast wel! Helaas, Anne en Manon hebben zeker een uur gestaan!

Na een overheerlijke nacht in ons luxe schip moesten we er vroeg uit, we gingen naar de grotten. Erg interessant en mooie stalagmieten en stalactieten. Vervolgens kregen wij een super lunch en hierna hebben we Halong Bay weer verlaten.

Op naar het volgende avontuur, naar Hue met de trein. De treinreis duurde maar liefst 12 uur. Een lange rit, maar wij hadden een slaaptrein dus de tijd vloog. In de trein leerde wij een Nederlands stel uit Arnhem kennen en we zorgden ervoor (na wat gepuzzel met de Vietnamezen) dat zij bij ons in de cabine sliepen, zodat iedereen een goede nachtrust had.

De volgende ochtend arriveerden in Hue rond elf uur. Samen met het stel gingen we op zoek naar ons hostel die midden in het centrum lag. Het nieuwe centrum dan, want aan de andere kant van de rivier lag het oude Citadel.

Om dat we een beetje bij moesten komen van de reis gingen we de eerste dag maar lekker lunchen en een heel klein beetje de stad verkennen.
's Avonds hebben wij super veel en heel erg lekkere sushi op bij het restaurantje Take voor ongeveer 15euro! Met zijn drieën!

Na de overheerlijke sushi besloten we lekker cocktails te gaan drinken in het hostel waar alle backpackers slapen en waar je ongeveer 2euro per cocktail betaald en de avond af te sluiten met een dansje!

De tweede dag in Hue hebben we doorgebracht op een fiets. Zo konden we makkelijk de oude stad verkennen. Op een gegeven moment fietsten we achter twee Vietnamezen die een Engels stel aan het rondleiden was. Ze namen ons mee naar de mooiste en relatief onbekende plekken van Hue.

Als lunch probeerden we het plaatselijke gerecht, Rice pancakes, een gefrituurde pannenkoek gevuld met vlees naar keuze en groente. Super lekker!

Na de lunch gingen we maar even shoppen, iets wat we nog niet echt gedaan hadden sinds we op reis zijn. In Vietnam zie je veel winkeltjes waar je kleding op maat kan laten maken voor ongeveer 8euro en het is de volgende dag klaar.

Dus de volgende dag konden we allemaal onze bestelling ophalen en vertrokken we met de bus naar Hoi An.

Nu zitten we in Hoi An, waar we drie nachten verblijven.

• 28 Februari 2014 - 08:34

Wim En Carla XXXX:

Hoi Meiden
    Vietnam is echt mooi hè en hele aardige mensen.
    Jullie zien wel veel en openbaarvervoer gaat ook prima wel eens geduld hebben
    maar ach jullie hebben genoeg tijd.
    Lekker van genieten maak ook veel foto's
    Deze foto's zijn leuk uit Halong-Bay, Hoi-An ziet er geweldig uit
    Wij zijn net terug maar zouden zo weer gaan prachtig land.
    Zo gastvrij!!!
    Liefs en kus

• 28 Februari 2014 - 08:40

Wim En Carla:

Hoi Debora,Anne en Manon
    Hier even over jullie belevenissen,wij printen het uit en
    brengen het bij de Oma's die het geweldig vinden en het aan
    iedereen laten lezen die langs komen.
    Dus hier een groet van de oma's

• 28 Februari 2014 - 12:15

Bram En Nea:

Hoi meiden,weer een leuk verslag van jullie.Leuk om te lezen wat jullie beleven.Kunnen jullie thuis geen sushi restaurant beginnen voor vietnamese prijzen?? Veel plezier. Liefs Bram, Nea en de meiden

• 28 Februari 2014 - 14:24

Joke V Staalduinen:

ook van mij weer even een berichtje is voor jullie ook leuk om te horen dat het weer een leuk verhaal is en mooie fotos zijn geniet zs tot hor te ns groetjes Joke

• 28 Februari 2014 - 17:18

Aad En Corrie:

Hallo debora en vriendinnen,

Leuk het reisverslag, en wat een geweldige reis.
    Iets om nooit te vergeten, blijf genieten.

Groetjes Aad en Corrie, tim en ilse

• 28 Februari 2014 - 18:01

Petra Van Staalduinen:

bedankt voor leuk reisverslag we kijken er echt naar uit want geweldig om te lezen hoe het met jullie gaat
    zo te zien hebben jullie je weer prima vermaakt..
    fijn dat het met elkaar zo goed gaat en maak er weer een mooie week van op naar volgend verslag.
    wij hebben ons ook vermaakt het was super bij sister act als we weer wat gaan doen mag je mee

veel plezier petra van staalduinen xxx

• 28 Februari 2014 - 18:05

Marion Hekel:

Hallo meiden wat een leuk verslag weer. Zo te zien vermaken jullie zich goed. Maar dat merken we ook als we aan het face timen zijn . Geniet nog maar even van vietnam en dan op voor het volgende avontuur. Gr. Marion

• 01 Maart 2014 - 10:35

Coby:

Zo te lezen hebben jullie het geweldig. En dan vliegt de tijd.
    Alweer een leuk verhaal om te lezen en voor ons heel herkenbaar :))
    Geniet van hetgene dat nog komen gaat want het gaat toch zo snel.
    groetjes van de Aaltjes

• 02 Maart 2014 - 17:04

Agnes :

Hallo Debora,
    Wat zullen jullie genieten in dat prachtige land. Wij zouden zo weer terug willen! Leuk jullie verhalen te horen. Zo maken we jullie reis met alle details mee. Veel plezier en we zijn benieuwd wat er nog gaat komen.
    Groetjes Agnes en Albert

• 09 Maart 2014 - 13:58

Karin:

Hee Manon,

van harte gefeliciteerd met je 24ste verjaardag!
    Opa en Oma blijven ook op de hoogte van jullie reis.
    We wensen jullie nog een mooie tijd.

Groetjes Rene,Karin,Oma Bep en Opa Ab.